יום שני, 9 במאי 2011

שאלות ותשובות - לידה רגילה

יש לך שאלות על לידה רגילה (טבעית)? איך ואיפה כדאי לעשות? בואו לקרוא מאמר מעניין שמכיל את כל שאלות ותשובות, טיפים והמלצות בתחום. היום כל בתי החולים הארץ נותנים חופש יחסי ליולדת שמגיעה אליהם בבחירת סוג הלידה בו היא מעוניינת. הדבר נכון כמובן כל עוד אין בעיה רפואית מיוחדת לאם או לילוד, שמאלצת את בית החולים לבחור עבור היולדת בסוג הלידה. כמו כן, בתי החולים השונים בארץ שונים במידת החופש שהם נותנים ליולדת בקביעת היבטים שונים בלידה. לכל בית חולים ישנה גם מדיניות שונה בנוגע להיבטים שונים בלידה. למשל, ישנם בתי חולים שיותר מעודדים שימוש באפידורל מאחרים. זאת ועוד, גם הציוד שבית החולים מציע משתנה בין בתי החולים, כאשר ישנם בתי חולים הם יש למשל יותר ציוד שמתאים ללידה טבעית (כגון ג'קוזי, כדור לידה), כאשר ציוד זה הינו זמין לכל יולדת, לעומת בתי חולים שמחזיקים ציוד זה בצמצום (ג'קוזי אחד למשל מכל חדרי הלידה) אם בכלל. ולבסוף, בתי החולים נבדלים גם במידה בה הם מאפשרים ליולדת להכניס אנשי צוות נוספים ללידה, כגון מיילדת אישית או דולה. מתוך ההבדלים הרבים הללו עולה שישנם היבטים רבים בלידה ששונים בין הלידות. ההבדל המשמעותי ביותר הוא סוג הלידה, כאשר החלוקה העיקרית היא ללידה טבעית אל מול לידה רגילה.


מהי לידה רגילה?
לידה רגילה מתרחשת בבית החולים, כאשר הצוות הרפואי הוא שמנהל את מהלכה, ונותן סיוע ליולדת בהתאם לכל עזרי הרפואה הקונבנציונלית כגון שימוש במשככי כאבים (אפידורל), בחומרי הרדמה או בחומרים מזרזים לידה על פי הצורך. אמנם בלידה רגילה האישה למעשה נתונה להחלטות הצוות הרפואי, אך כן נותנים מקום להחלטתה במידת האפשר. למשל, היא יכולה לבקש אפידורל בשלב מוקדם יחסית ובקשתה תילקח בחשבון על פי מדיניות בית החולים (בתי חולים שונים בשלב הלידה בו הם מעדיפים לתת אפידורל) ועל פי התנהלות הלידה. כמו כן, היא יכולה לסייע רבות ללידה על ידי שיטות נשימה ותנועות שהיא למדה קודם לכן בקורסי הכנה ללידה.
מהי לידה טבעית?
תוכלו לקבל מידע נוסף על לידה טבעית, באתר סקרנל, אתר שמפיץ מידע חינמי במגוון נושאים, כולל הורות והריון. לעומת לידה רגילה, בלידה טבעית היולדת אינה מסתייעת בחומרים של הרפואה הקונבנציונאלית, כגון אפידורל, ועל כן היא אינה צריכה להיות מחוברת למוניטור או לעירוי. היא יותר ניידת, ובדרך כלל היא משתמשת בשיטות הרגעה אלטרנטיביות כגון עיסוי בגוף, רפלקסולוגיה, שימוש בעזרים כמו כדור לידה ועוד. בנוסף, לעומת לידה רגילה, בה עיקר האחריות ללידה היא על הצוות הרפואי, בלידה טבעית האישה אוחזת במרבית האחריות, יחד עם בן הזוג או איש מקצוע שמגיע מתחום הרפואה הטבעית. כמובן שלידה טבעית מתאפשרת אך ורק במצב בו כל שלבי הלידה תקינים, אין שום סיכון לאם או לעובר, והאם מצליחה לשאת את כאבי הלידה ולהתמודד עימם ללא סיוע רפואי.

תגובה 1:

  1. רשלנות רפואית בלידה
    באמת מידע מעולה! תודה! המאמר גרם לי לחשוב יותר ברצינות לגבי לידה טבעית במקום לידה רגילה. יש לי שאלה לגבי זה. מה האפשרות באחוזים שמשהו ישתבש במהלך הלידה במקרה שבכל תקופת הריון הכול היה תקין.

    השבמחק